GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Thursday, January 23

kosmetik review: mask paling best dan meletop

mimi_atia | 12:29 PM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim


Dah lama tak posting something kat blog ni. Huuu...al-maklumlah laptop rosak makanya tak dapatlah nak mengepost sangat. Jadi sekarang ni memandangkan aku dah dapat post entri hari ni langsung tak bermakna laptop aku dah elok apatah lagi dah dapat laptop baru. Hahaha!!! Tapi sebenarnya aku dah ada handphone baru uolsss!!! Besar gedabak gittew... Hukhuk... Orait, aku dah tak nak mengarut merapu meraban.

Meh rapatkan sikit muka kat skrin tu haaa. Aku nak story sikit tentang satu mask yang aku pakai sekarang. Mask ni memang sangat meletop uolsss dan confirm akan menangis kalau tak dapat tempek mask ni (sampai macam tu sekali ke???) Yup memang akan menangis kalau tak cuba mask ni okeyh. Tekstur mask ni mashaAllah sangat halus, wangi dan very very berangin je once dah tempeknkat muka taw. Haaa, lupa nak bagi tahu yang mask ni teksturnya macam debu taw so kena bancuh dulu. Tapi!!! Dilarang keras bancuh dengan air paip. Boleh bancuh dengan air mineral atau fresh milk atau toner. Okeyh!!!

Mask ni aku beli online di laman instagram seorang awek cun melecun (boleh usha instagram @awesomebynff atau @sigadistya) Mask ni diasaskan oleh gadis jelita yang bernama Siti Nur Fathiah a.k.a sigadistya sendiri iaitu tunang kepada aktor Shukri Yahaya. Tak kan tak kenal Shukri Yahaya kot...alaaa yang berlakon drama Asmara Luna tu yang lakonkan watak Habib tu laaa... Haaa dah ingat??? Bagus!!! Tapi bukan dia yang jual taw, tunang dia yang jual okeyh.

Mask ni ada 3 jenis yang mana kita boleh pilih mengikut kesesuaian kulit dan masalah kulit yang kita hadapi. Macam aku, aku pakai ACNE MASK yang mana ianya dapat hilangkan serta kecutkan jerawat pasir kat dahi aku ni dan yang paling penting dapat tarik segala whitehead dan blackhead yang bertapak sewenangnya di muka aku ni tanpa mintak izin terlebih dahulu. Bak kata lain, pendatang haram la kan. Makanya, jangan biarkan mereka-mereka ni bertapak di muka gebu kita ni okeyh!!! Lagi satu ACNE MASK  yang aku pakai ni warnanya sangatlah rare okeyh sebab warna purple uolsss!!! Korang ada??? Huuu... Kalau belum ada jom dapatkan mask ni sekarang!!! ✌
Di bawah ni aku sertakan sedikit info tentang 3 jenis mask ni supaya senang korang nak pilih.

ACNE MASK

- untuk kulit sensitif/allergic

- untuk kulit berminyak
- untuk kulit normal pun boleh
- membersihkan segala bendasing
- detoks wajah
- menegangkan wajah
- menghidratkan dan menegangkan wajah
- mencegah dan memudarkan jerawat
- membuang whitehead dan blackhead
- meremajakan wajah


HYDRATING MASK

- memberi kesan glow pada wajah

- menghilangkan kulit kusam dan kering
- menyihatkan kulit wajah
- mengawal minyak 
- menyeimbangkan kulit wajah
- menghidratkan kulit wajah


WHITENING MASK

- merawat kulit muka tidak sekata

- memudarkan parut jerawat
- mencerahkan wajah
- melembutkan wajah



No comments: