GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Monday, June 3

projek ketiga reka cipta --> 'windmill'

mimi_atia | 8:49 PM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim


Alhamdulillah projek yang ketiga ni berjaya aku dan geng-geng aku siapkan pada minggu ke-16 iaitu minggu yang mana exam pun dah habis tau tak...Hahaha!!! Nasiblah kan, tapi aku harap usaha penat lelah kami ni membuahkan hasil yang setimpal dengan usaha kami. In shaa Allah.

Korang nak tau ni projek apa??? Ini adalah sebuah kincir angin yang diperbuat daripada kipas rosak. Kipas rosak??? Iyeee!!! kipas rosak yang boleh diolah buat barang yang berguna uolsss seolah-olah seperti barang baru...Hahaha!!! (plizzz behave yourself mimi...jangan gelak kuat-kuat malu ngan jiran sebelah)

Kipas ni kami tebuk bahagian dalamnya untuk letak magnet. Kemudiannya, hasil putaran bilah kipas dengan ditambah dengan kuasa halilintar magnet. Maka...hiyarkkk!!! lampu LED yang kami pasang akan menyala. Malangnya, yang aku dan geng-geng aku punya langsung tak menyala walaupun ditiup oleh angin yang kencang. Al-kisahnya sebab magnet yang digunakan tak cukup katanya.Huuu!!! Lantaklah kan sebab kami dah cuba sedaya upaya kami. Allah lihat usaha kami.



No comments: