GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Tuesday, January 8

dalam penantianku

mimi_atia | 10:47 PM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim





Dalam Penantianku

Ya Allah Ya Tuhanku
Jika pendampingku telah Engkau lahirkan
Gerakkan hatinya untuk menujuku
Pertemukanlah kami dalam sebaik-baik pertemuan untuk menuju Redha-Mu
Kerana Engkaulah yang berhak atas hati hamba-hamba-Mu dan
Engkaulah jua yang berkuasa membolak-balikkannya

Ya Rabb
Saat dia jauh
Engkau dekatkanlah
Eratkan hati kami dalam ikatan kerana-Mu
Tautkan hatiku dengan hatinya 
Yang sama-sama mengharap dan 
Mendamba keinginan menuju Redha-Mu

Ya Allah Yang Maha Pencipta
Pemilik cinta sejati ini
Jikalau cintaku telah kau ciptakan untuk dia
Tabahkan hatinya dan juga hatiku
Teguhkan imannya dan juga imanku
Tegarkan penantiannya dan juga penantianku

Ya Rabb Sang Pemilik hati ini
Jikalau hatiku Engkau ciptakan untuk dia
Penuhi hatinya dan juga hatiku dengan kasih-Mu
Terangi langkahnya dan juga langkahku dengan cahaya-Mu
Temani dia dan temani aku tika kami dalam kesepian

Ya Rabb
Tiada tempat untuk aku bersandar selain pada-Mu
Kutitipkan cintaku pada-Mu untuk dirinya
Kutitipkan sayangku pada-Mu buat dirinya
Kutitipkan rinduku pada-Mu juga khusus untuk dirinya
Mekarkan cintaku bersama cintanya
Satukan hidupku dan hidupnya dalam cinta-Mu

Kerana aku yakin 
Apabila saatnya sudah menghampiri
Pasti kebahagiaan itu akan aku kecapi

Mohon beri aku kekuatan dan kesabaran dalam penantianku Ya Allah
Kirimkan dia yang bisa membawa kebaikan 
Baik bagi duniaku
Akhiratku dan 
Agamaku
Agar kami sama-sama berjamaah untuk tetap menuju-Mu

Bimbinglah hati kami
Kuatkan hati kami
Penuhilah dengan rahmat dan kasih sayang-Mu
Amiin Ya Robbal 'Alamin



p/s-->nukilan AKU    

No comments: