GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Tuesday, December 18

semester 4: pengawalan perosak

mimi_atia | 12:00 AM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim


Pengawalan perosak is da best ever killer subject. Hahaha...Masuk kali ni dah tiga suject yang menjadi killer subject bagi aku. Subject ni dapat tittle 'The Killer Subject' sebab banyak giler uolsss nama saintifik yang weolsss kena hafal. Hukhuk...Penuh kepala otak kami dengan nama-nama scientific je. Dari nama serangga perosak hingga ke nama penyakit, simptom-simptom, kulat dan semua yang sewaktu dengannya. Aku rasa hampir setengah ribu adelah kot nama-nama yang kami hafal. Melampau kan tahap ke'hiperbola'an aku. Hakhak...Aku gurau ajelah. Takkanlah sampai banyak tu tapi yang aku pasti memang cecah angka ratus-ratus jugak. 

Nampak tak gambar himpunan serangga di bawah ni??? Haaa...tulah gambar segala bagai serangga yang telah aku dan ahli kumpulan aku tangkap dan matikan haiwan tersebut. Hahaha...amacam kejam tak??? Memang sesuailah jolokan nama yang diberi untuk subjek ini sebab kami terpaksa membunuh serangga yang langsung tak de dosa pada kami. Hukhuk...Maaflah wahai serangga sekalian kerana niat kami adalah untuk belajar bukan suka-suka untuk bunuh korang semua. 


our collection ◕‿◕

Ok, selain daripada serangga kami juga belajar tentang segala bagai jenis rumpai yang juga merupakan perosak tanaman. Assignment kami yang kedua adalah kami sekali lagi dikehendaki membuat herbarium untuk spesis rumpai pulak. Kalau tak silap aku dalam 50 spesis rumpai jugaklah. Assignmentnya macam biasalah mesti ada common name dan jugak scientific name untuk setiap jenis rumpai itu. Hukhuk...Seronok!!! 


No comments: