GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Sunday, December 16

semester 3: pengeluaran ternakan

mimi_atia | 12:30 AM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim


Pengeluaran ternakan yang mana da best ever subject in this semester. Kenapa??? Sebab senang nak skor untuk final exam dan subject ni sangat-sangatlah menarik. Aku sememangnya suka belajar tentang haiwan. Pensyarah yang ajar kami pun sangat baik walaupun beliau hanyalah pensyarah sementara kami dan yang lagi sempoi kami punya tutor tersangatlah sempoi orangnya iaitu Cik Shafieqa. Opsss... sowy dia dah bergelar puan dah sekarang. 

Not too much story yang aku nak bercerita tentang subject ni sebab amali pun kami tak de sebab UPSI tak de sebarang ladang ternakan haiwan buat masa ni. Oleh itu, hanya lawatan ke ladang infoternak Sg.Siput, Perak sahaja yang ada yang mana sememangnya untuk menambahkan lagi info kami tentang haiwan ternakan.

Haaa...aku lupa nak cerita tentang project yang kami kena buat dalam subject ni iaitu setiap kumpulan diberikan satu jenis ternakan contohnya group aku dapat ayam daging. Jadi, kami kena cari tempat penternakan ayam daging di malaysia ni dan dikehendaki pergi ke tempat tu sendiri. Mula-mula masak jugak kami nak cari dan alhamdulillah kami jumpa satu tempat di Shah Alam yang mana tuan punya tempat penternakan ni membekalkan ayam mereka ke KFC. So, secara automatik kami tahu yang ayam di KFC Shah Alam HALAL uolss. Penternak ayam daging ni adalah melayu Islam. Alhamdulillah senyum lebar kami ◕‿◕ 

Di bawah ni aku ada sertakan beberapa keping gambar haiwan ternakan yang aku belajar di dalam kelas amali dan semoga ianya menjadi info berguna buat korang ◕‿◕

kambing jamnapari ettawah
cortunix japonica (puyuh leww uolss)

dairy milk cow

No comments: