GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Wednesday, December 12

semester 1: morfologi dan anatomi tumbuhan

mimi_atia | 1:00 AM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim




Morfologi dan anatomi tumbuhan is the killer subject for that semester. Why we called it as a killer subject??? Because this is the most tough subject which full with the experiment and project. We need to spent half of a day in lab everyday just to finish the project. 

Setiap kumpulan dikehendaki cari satu tumbuhan yang mana tumbuhan tersebut boleh menyembuhkan penyakit serta mengkaji tentang tumbuhan yang masing-masing pilih  
(kalau tak kaji macam mana nak tahu khasiatnya kan?)

Pembentangan projek dilangsungkan di perkarangan bangunan Canselori UPSI. Lebih kurang separuh hari kami semua berkampung di situ semata-mata menunggu giliran untuk diselia oleh pensyarah-pensyarah Fakulti Sains. 

But at that time, tetiba Prof.Supli yang ajar subjek mekanisasi ladang tu boleh buat test di alam maya! Kami semua pun kalutlah masing-masing cari port nak online. Mahunya tak kalut...masa tu juga nak kena selia dengan pensyarah dan masa tu juga lah sibuk nak jawab test. Test di alam maya pulak tu!!! But, that's the best ever moment in my life. 

By the way alhamdulillah pembentangan projek berlangsung dengan jayanya walaupun agak penat. But, yang paling penting, hasil kerja penat lelah kami berbaloi dengan result yang sangat memuaskan dan boleh dikatakan membanggakan.

 muka bahagia sebab dah selesai pembentangan projek


No comments: