GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Thursday, July 25

aku berani kerana benar

mimi_atia | 1:13 AM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim



Aku berani kerana benar
Lantas aku gentar kerana Allah

Terasa hina melihat wajahku sendiri
Terasa gerun di hatiku
Satu persoalan yang terukir di lubuk hatiku

Adakah Allah mahu melihat wajahku?

Lantas aku tersedar
Bahawa aku hanyalah hamba daif lagi hina
Yang hanya menumpang di muka bumi Allah
Biarpun diri ini dihina dan dicaci
Namun tidak sekali aku akan menghina diri 
Biarpun hati ini sering dilukai 
Namun tidak sekali aku akan melukai hatiku  
Tidak akan sesekali aku rapuh bila melangkah
Hingga hilang keyakinan diri
Dan juga sampai aku mengaku kalah
Kerana ini semua adalah mehnah-mehnah dalam kehidupan
Yang harus kita tempuhi

Sememangnya kita berhak atas diri kita 
Kerana sesungguhnya air mata itu 
Adalah ungkapan kepuasan 
Perasaan dan luahan jiwa


p/s-->nukilan AKU    

No comments: