GIVEAWAY AND BLOGWALKING MOOD...

Friday, November 9

Allahu Rabbi

mimi_atia | 1:35 PM | 0Comments |
Bismillahirrahmanirrahim




Allahu Rabbi
Aku datang di hadapan-Mu dengan hati yang tercela
Dengan hati yang sarat dengan noda dan dosa
Dengan jiwa yang lemah dan longlai
Dengan kekuatan yang pudar dan 
Dengan semangat yang tiada tersisa

Ampunkan aku ya Allah
Aku tidak pandai memujuk diri supaya bersabar
Aku tidak pandai mendidik diri supaya redha dan
Aku tidak pandai beradab menerima ujian dari-Mu

Allahu Rabbi
Engkau yang memberikan aku segala nikmat dan bahagia kepadaku
Engkau juga yang memberikan aku rasa sakit dalam deritaku
Sesungguhnya segala ujian dan nikmat itu 
Semuanya adalah dari-Mu
Sebagai ujian buat menguji seteguh mana keimananku kepada-Mu

Maka ya Allah
Ku pohon penawarnya dari-Mu
Hilangkan segala rasa sedih dan sakit hatiku ini 
kerana Engkau yang memegang hati hamba-Mu ini 


Aku tidak pernah yakin pada diriku sendiri. Oleh itu, hanya pada-Mu aku bergantung harap dan serahkan segala pergantungan kerana ku tahu Engkau tahu memujuk hatiku, membelai jiwaku, dan meniupkan cinta-Mu dalam hatiku. 

Kini ku tagih kasih dari-Mu. Dakaplah aku dalam cinta-Mu. Usirlah kesepian dan duka yang sebati dalam hatiku ini. Gantikanlah ia dengan cinta-Mu yang luhur dan suci. Cinta-Mu yang agung dan tidak bertepi. Aamiinn ya Rabb. Perkenankanlah permintaan hamba-Mu ini ya ALLAH. 

No comments: